Blog

Bartosz Nowak – tenor

Absolwent studiów magisterskich na wydziale wokalnym Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego prof. Piotra Łykowskiego i dr hab. Olgi Ksenicz o specjalności wokalno-aktorskiej. Z wyróżnieniem ukończył studia w tej samej uczelni o specjalności pieśniarsko-oratoryjnej.

W 2017 roku artysta został zaproszony przez Stockholm University of Opera do wzięcia udziału w spektaklu Beyond the masks, który składał się z obszernych fragmentów oper Don Giovanni oraz Così fan tutte W.A. Mozarta. W kwietniu 2018 roku zadebiutował na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej rolą Pedrilla w Uprowadzeniu z seraju W.A. Mozarta w reżyserii Jurija Aleksandrowa, następnie wziął udział w otwierającej sezon artystyczny 2018/2019 premierze opery Idomeneo, Re di Creta W.A. Mozarta w reżyserii Michała Znanieckiego, występując w roli Arbace. W tym samym czasie, wraz z zespołem Warszawskiej Opery Kameralnej, wystąpił podczas Festiwalu Oper Kameralnych w St. Petersburgu. W listopadzie 2018 roku, powtórnie na deskach teatru WOK, uczestniczył w światowej prapremierze dzieła Stanisława Moniuszki Szwajcarska chatka w reżyserii Roberto Skolmowskiego, wcielając się w postać Michała. W grudniu 2018 roku, w ramach obchodów jubileuszu 70-lecia AMKL we Wrocławiu, wykonał partię tenorową w IX Symfonii Ludwiga van Beethovena pod dyrekcją Marka Pijarowskiego. W 2019 dwukrotnie wykonał partię tenorową w Missa pro pace Wojciecha Kilara wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Sudeckiej pod dyrekcją Małgorzaty Sapiechy-Muzioł. Na przełomie lutego i marca 2020 roku, ponownie na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej, artysta wziął udział we wznowieniowych wystawieniach opery Armide J.-B. Lully’ego w reżyserii Dedy Christiny Collony, kreując role Artemidora i Le Chevalier’a Danois. W grudniu 2019 roku artysta wziął udział w turnieju „VI Bitwa tenorów na róże”, transmitowanym przez TVP i zdobył w nim pierwszą nagrodę – Platynową różę.